Вітаємо Вас на сайті психологоічної служби системи освіти КалинівкськоЇ ОТГ, Вінницької області!

четвер, 20 лютого 2025 р.

Творчі майстерні у професійному розвитку.

Творчі майстерні відіграють важливу роль у професійному розвитку практичного психолога і соціального педагога, адже сприяють натхненню, обміну досвідом і вдосконаленню професійності. Ми обрали таку форму творчих майстернь як воркшоп, адже тут освоюються практичні навики обмін досвідом. Крім того, участь у воркшопі сприяє емоційному відновленню, підтримці, мотивації та формуванню професійної спільноти, що є важливим для запобігання професійному і емоційному вигоранню що підвищує ефективність у роботи. 20 лютого на базі Калинівського центру професійного розвитку педагогічних працівників зібрались практичні психологи і соціальні педагоги закладів освіти громади для участі у тематичному воркшопі: «Арттерапевтичні ігри для розвитку мовлення та комунікації у дітей з особливими освітніми потребами». Арттерапія – це метод психологічної корекції та розвитку, що використовує мистецтво як засіб вираження емоцій, думок і переживань. Вона допомагає дітям вільно виражати свої почуття, знижує тривожність, покращує самооцінку та сприяє розвитку мовлення і комунікаційних навичок. Арттерапія ефективно сприяє: 
  • Стимулюванню мовлення – через малювання, ліплення, театралізацію діти легше знаходять слова для вираження своїх думок.
  • Розвитку невербальної комунікації – діти вчаться виражати емоції через жести, міміку, образи.
  • Покращенню соціальної взаємодії – спільна творчість сприяє встановленню контакту з однолітками та дорослими.
  • Зняттю мовленнєвих блоків – через гру та творчість знижується страх перед спілкуванням, збільшується впевненість у собі.
Арттерапія є особливо корисною для дітей з особливими освітніми потребами, оскільки враховує їхні індивідуальні особливості та дає можливість комунікувати в безпечному, комфортному середовищі. На початку заходу з напутніми словами виступила начальник відділу освіти, молоді та спорту Галина Фурман яка наголосила, що сьогодні у звязку із викликом сьогодення роль фахівця психологічної служби в закладах освіти  є визначною і відповідальною а тому треба постійно професійно зростати. 
Під час заходу фахівці проводили майстерки з учасниками за різними напрямками арттерапії. 
Так, Діана Гринчук, практичний психолог ліцею с. Уладівське проводила майстерку:  "Чарівні історії" яка розвиває мовлення та комунікації у дітей, активізує уяву та творче мислення, розширює словниковий запас та формулює у дітей навички зв'язного мовлення, розвиває емоційний інтелект.


Практичний психолог ліцею с. Павлівка Леся Бурлака провела з учасниками майстерку з ліпленням та казкотерапії: "Моя казкова істота" де фахівці ліпили з пластиліну  улюбленого персонажа та складання спільну історію про нього а потім її програвали. Ця вправа розвиває уяву, дрібну моторику та творчі навички дітей а ще ровиває у них емпатійність і підтримку один одного.

Колажі як засіб розвитку мовлення був продемонстрований у своїй майстерці практичним психологом ЗДО №7 Євгенією Хорєвою: "Моя мрія". Учасники вирізали та наклеювання зображень на папір і обговорювали свої мрії. 

Використання музики в арттерапії показала Оля Мельник, соціальний педагог ліцею с. Глинськ у своїй мастерці: "Музична історія" де учасники малювали кольорами на папері  під музику та описують своє відчуття.
Ігру для розвитку невербальної комунікації показала Валентина Гумінська, практичний психолог Радівського ліцею під час своєї майстерки: "Живі скульптури". Тут учасники мали змогу трішки порухатися і виразити свої емоції і стани за допомогою руху. 
На завершення психолог ЦПР ПП Андрій Андрейко, ознайомив учасників з тим, як адаптувати арттерапію до різних нозологій дітей з ООП та у підсумку наголосив на значенні арттерапії у розвитку мовлення дітей.

 
Цікавим та пізнавальним видався творчий захід для учасників який відкриває у учасників нові підходи до самоосвіти, розвиває креативність та професійність. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.