Вітаємо Вас на сайті психологоічної служби системи освіти КалинівкськоЇ ОТГ, Вінницької області!

вівторок, 18 листопада 2025 р.

Відновний підхід у дії: практичний семінар для фахівців психологічної служби

 




У сучасному освітньому середовищі важливо не лише попереджати конфлікти, а й навчати дітей бути відповідальною у вирішувати їх, розвивати здатність до співпереживання, розуміння та саморегуляції. Саме цим питанням був присвячений практичний семінар для практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти на тему: «Впровадження відновного підходу, посередництва, медіації як превентивне виховання в закладах освіти, яке направлене на формування у здобувача освіти позитивних якостей, відповідальної поведінки та стійкості до негативних впливів».


Захід мав практичну спрямованість: учасники не лише слухали, а й активно відпрацьовували техніки, що допомагають створювати атмосферу взаємоповаги та довіри. Під час семінару психологи та педагоги опановували техніки «активного слухання», вчилися розуміти глибинні потреби у вправі «Розіжми кулак», аналізували емоційні реакції через вправу «Тарасів складний день» та обговорювали часову шкалу емоцій як інструмент саморефлексії.


Учасники практикували застосування техніки «Я-твердження», що сприяє конструктивному спілкуванню без звинувачень. Друга частина семінару була не менш насиченою: учасники занурилися у відновний підхід через вправи «Історія, розказана вовком» і «Чарівний фрукт», які дозволили побачити ситуації конфлікту з різних позицій і знайти ресурси для примирення.



Завершальним етапом стало індивідуальне проходження тесту «Стилі поведінки у конфлікті», що допомогло кожному учаснику усвідомити власні стратегії взаємодії. Наприкінці семінару фахівці ознайомилися з інформаційними ресурсами в мережі Інтернет, які стануть у пригоді в щоденній роботі з учнями.

Такі заходи сприяють розвитку професійної спільноти, формуванню єдиного відновного підходу в освіті та створенню безпечного, підтримувального середовища для всіх учасників освітнього процесу.







Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.