У сучасному освітньому середовищі важливо не лише
попереджати конфлікти, а й навчати дітей бути відповідальною у вирішувати їх,
розвивати здатність до співпереживання, розуміння та саморегуляції. Саме цим
питанням був присвячений практичний семінар для практичних психологів і
соціальних педагогів закладів освіти на тему: «Впровадження відновного підходу,
посередництва, медіації як превентивне виховання в закладах освіти, яке направлене
на формування у здобувача освіти позитивних якостей, відповідальної поведінки
та стійкості до негативних впливів».
Захід мав практичну спрямованість: учасники не
лише слухали, а й активно відпрацьовували техніки, що допомагають створювати
атмосферу взаємоповаги та довіри. Під час семінару психологи та педагоги
опановували техніки «активного слухання», вчилися розуміти глибинні потреби у
вправі «Розіжми кулак», аналізували емоційні реакції через вправу «Тарасів
складний день» та обговорювали часову шкалу емоцій як інструмент саморефлексії.
Учасники практикували застосування техніки
«Я-твердження», що сприяє конструктивному спілкуванню без звинувачень. Друга
частина семінару була не менш насиченою: учасники занурилися у відновний підхід
через вправи «Історія, розказана вовком» і «Чарівний фрукт», які дозволили
побачити ситуації конфлікту з різних позицій і знайти ресурси для примирення.
Завершальним етапом стало індивідуальне
проходження тесту «Стилі поведінки у конфлікті», що допомогло кожному учаснику
усвідомити власні стратегії взаємодії. Наприкінці семінару фахівці ознайомилися
з інформаційними ресурсами в мережі Інтернет, які стануть у пригоді в щоденній
роботі з учнями.











Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.